NoviaFacts Online
Over NoviaFacts Online

NoviaFacts Online heeft al meer dan 15 jaar ervaring in moderatiediensten. Zowel met tekst-, als beeld- en geluidsmoderatie.

Geschiedenis

Als dochtermaatschappij van ‘De Telegraaf’ zijn we in 1999 begonnen in Almere met diverse diensten, vooral voor De Telegraaf. In 2005 begon De Telegraaf met reacties op hun website. Ze hebben een fulltimer laten modereren, maar dat was verre van ideaal. Veel te veel lezen voor één persoon op één dag en dat de hele week lang. Na één week belde De Telegraaf ons met de vraag of wij het modereren wilde overnemen. 

We hebben toen meteen een rooster samengesteld op basis van 4-uurs diensten, 16 uur per dag en 7 dagen per week. Dat werkte een stuk beter. 

In 2006 kwam de dochtermaatschappij te koop en via een management-buy-out is NoviaFacts, later NoviaFacts Online, ontstaan. Na de verzelfstandiging mochten we werken voor klanten als Algemeen Dagblad, Trouw, Volkskrant, Parool, BDU, Omroep Flevoland, Brabants– en Eindhovens Dagblad, gevolgd door het Belgische Knack en HLN.
We hebben projecten gedaan voor de voetbalplaatjes van Albert Heijn door moderatie van afbeeldingen en voor Senseo en Coca-Cola met video-moderatie.

Heden

We richten ons nu vooral op lezersreacties. Tekst dus.
We zien duizenden reacties per dag voorbij komen. Ons team van professionele moderators werkt nog steeds in shifts van vier uur. Na die vier uur zijn ze wel klaar met het lezen van al die reacties. Het modereren moet natuurlijk ook snel gebeuren, want de klant wil de reactie zo snel mogelijk online hebben en de kosten moeten beheersbaar blijven.

We zien dat er nu steeds meer automatische moderatie komt. Bij HLN.be werken we voor de moderatie samen met de robot. 

Schuiven naar boven